Veel gestelde vragen huurders

Bij het huren van een huurwoning geadverteerd op deze site betaalt u contract kosten, € 175,00 exclusief btw. 

Voor een passend advies is noodzakelijk dat u ons goed informeert over uw woonwensen en over eventuele (lopende) alternatieve woningaanbiedingen. Tijdens het traject stellen wij het op prijs als u ons uw eerlijke feedback over de bezochte huurwoningen geeft. Tenslotte vragen wij u om realistisch te zijn, het kan soms even duren voordat uw ideale huurwoning wordt gevonden.

  • Altijd een duidelijk antwoord op al uw vragen.
  • Heldere, betrouwbare en eerlijke adviezen.
  • Scherpe onderhandeling voor de beste huurprijs.
  • Controle van de huurovereenkomst.
  • Aanwezigheid bij de controle bij aanvang van de huurwoning alsmede aan het einde van de huurperiode.
  • Een vast aanspreekpunt gedurende de gehele huurperiode.
  • Altijd een duidelijk antwoord op al uw vragen.
  • Heldere, betrouwbare en eerlijke adviezen.
  • Volledige service.
  • Aanwezigheid bij de controle aan het einde van de huurperiode.

U kunt te allen tijde contact met ons opnemen als u vragen heeft.

Deze kunt u hier downloaden.

In de huurwijzer, die u hier kunt downloaden, staat belangrijke informatie voor u als huurder. Bijvoorbeeld over de huurprijs, huurverhoging, overname, waarborgsom, onderhoud etc. Ook een handige checklist voor als u gaat verhuizen.

Deze kunt u hier downloaden.

Download het Onderhouds ABC, hierin staat precies aangegeven wie welke reparaties dient uit te laten voeren. Komt u er niet uit? Neemt u dan even telefonisch contact met ons op.



Veel gestelde vragen verhuurders

  • Duidelijke antwoorden op al uw vragen.
  • Heldere en betrouwbare adviezen over huurprijzen en/of aanpassingen aan uw woning.
  • De publicatie van uw woning op diversen woningsites. 
  • Het aanbieden uw woning aan woningzoekenden, housing consultants, relocators en HR-afdelingen van bedrijven. 
  • Het voorstellen van huurders die passen in het door u opgegeven profiel. 
  • Een zorgvuldige controle van de arbeidsovereenkomst, paspoort, eventuele verblijfsvergunning en indien nodig, de gegevens van de Kamer van Koophandel. 
  • Het vakkundig opstellen van de huurovereenkomst. Inclusief eventuele clausules inzake huisbewaring, een buitenlandse reis, renovatie, proef-samenwonen of zorgplicht.  
  • Het innen van de borg en de eerste maand huur.
  • Een soepele overhandiging van de woning aan de huurder, met behulp van een checklist, waarop de staat van de woning wordt genoteerd.   
  • Een gedegen check-out met gebruikmaking van het check-in rapport. In geval van schade, wordt dit direct afgehandeld.
  • Een serieuze houding met betrekking tot de verhuur.
  • De huurwoning te zien als een product dat in goede staat gehouden dient te worden.
  • Zorg te dragen voor alle toegezegde factoren die bijdragen aan het huurgenot van de huurder.
  • Een aanlevering van de juiste papieren; een kopie van het eigendomsbewijs, een kopie van uw paspoort en de ondertekende verhuur-opdrachtbevestiging.
  • Eerlijkheid over uw zorgen omtrent uw woning of huurders en tevens feedback op onze service.
  • Contact op te nemen indien u nieuwe ideeën heeft over uw woning of verhuur, wij denken dan graag met u mee!

Het opstellen van de huurovereenkomst zit bij de dienstverlening inbegrepen. Wilt u echter een huurovereenkomst voor een extra huurperiode voor de zittende huurder, dan rekenen wij hiervoor €150,00 exclusief btw

Dat is zeker mogelijk. Hiervoor rekenen wij €150,00 exclusief btw

Dat is mogelijk, maar alleen in combinatie met het opstellen van een contract, check-in en check-out. De kosten hiervoor zijn €450,00 exclusief btw.

  • Wij denken en handelen alsof wij de eigenaar van uw woning zijn.
  • Wij hebben een pro-actieve houding. Liever nu iets vervangen, dan dat de huurder er later last van ondervindt.
  • Wij zijn uw ogen en oren tijdens uw afwezigheid!
  • Wij hebben een solide werkhouding en houden ons aan de gemeentelijke verordening.
  • Uw huurder wordt niet ingecheckt, voordat de huur en borg aan ons zijn overgemaakt.
  • Direct nadat de huurder is ingecheckt maken uw geld over. De door ons gemaakte kosten worden hierop in mindering gebracht.

Bij een succesvolle bemiddeling betaalt u 8% van de huur met een maximum van 12 maanden. Is de verhuurperiode korter dan 12 maanden, dan betaalt u over het aantal verhuurde maanden met een minimum van 6. Indien de overeenkomst voortgezet wordt zal het restant tot 12 maanden in rekening worden gebracht. Genoemde percentages zijn exclusief 21% BTW.

Indien een huurder d.m.v. een clausule eerder dan de gestelde periode vertrekt, dan verrekenen wij de vergoeding over de eventuele overgebleven periode met de nieuwe verhuur.

Klik hier om de voorwaarden automatisch te openen.

 

Veel gestelde vragen beheer

Ja, dit is zeker mogelijk. Wij kunnen de gehele huuradministratie voor u verzorgen. Van het opmaken van de huurovereenkomst tot het incasseren en doorstorten van de maandelijks huur en van het doorvoeren van de jaarlijkse huurverhoging tot het aansturen op tijdige huurbetalingen.

Dat is mogelijk als u het Onderhoud en technisch beheer aan Cityhomes heeft overgedragen. Is dit niet geval, dan blijft u het aanspreekpunt voor deze vragen en klachten.

Wij kunnen onderhoudsrapporten voor u opmaken of een 5-jarenplanning opstellen. Begeleiding van renovatiewerkzaamheden of bouwtechnische inspecties behoren ook tot de mogelijkheden. https://cityhomes.nl/nl/contact/

Dit is alleen mogelijk als wij hier met u als verhuurder afspraken over hebben gemaakt. Anders gelden de reguliere kantooruren.

 

Klik hier om de voorwaarden voor beheer automatisch te openen.

Address

Cityhomes
Frederik Hendrikstraat 125
1052 HP Amsterdam
Netherlands

Plan een bezoek

*
*